2015-06-13

2015-06-13

Skolavslutning! Den första och sista jag missar.

Arvid fick en sån fin dag på sin första skolavslutning och Håkan var ju så klart där med honom. Det sjöngs av skolkören och det hölls tal. Arvids klass sjöng fint inne i deras klassrum och fröknarna uppvaktades med den fina sommarpresenten som jag knåpat ihop och samlat ihop till.

Ett litet sommarkit med bubbelrosé, chokladpraliner från Chokladfabriken, pocketbok, solcreme till ansiktet, mandelskorpor från gateau och ett fint litet armband. Man får mycket för pengarna när alla vill vara med. Nu tar de väl mig för givet när jag samlat både till jul- och sommaravslutning. Får se om jag fortsätter traditionen. Det är ju oftast mycket med allt de tider det vankas avslutning vid jul och sommarlov. Fröknarna blev väldigt glada över uppvaktningen och det gör ju det hela så roligt och värt det. Älskar att lyckas även om det smakar en del att komma på idéer och stressa runt stan på olika ärenden fast man inte har tid.

Eftermiddagen avslutades med en sommarpicknick ute på fotbollsplanen och Arvid mumsade i sig av den önskade kladdkakan och festisen. Mycket nöjd med sin dag och nu väntar fritids tills sommarlovet börjar några dagar efter midsommar.

Jag har så ont i hjärtat över att missa min gullunges skolavslutning. Det kändes faktiskt skit rent ut sagt. Jag intalar mig att det inte var den "riktiga" skolavslutningen utan den kommer inte förrän i ettan. Eller hur!? Det var för svårt att komma loss kl 13 en onsdag och speciellt då jag har en ny kund som så klart förväntar sig att jag deltar i veckans enda workshop. Så är det ibland. Jag får ta nya tag nästa skolavslutning och då tänker jag minsann blockera min kalender månader i förväg. Nya kunder eller inte.

Nu börjar Arvid ettan till hösten och det känns bra ända in i märgen. Han är så redo för det!






Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan