2013-12-02

2013-12-02

En helg i Sandviken

Jag ligger lite efter med vissa blogginlägg. Förra helgen var jag och barnen till Sandviken så att även mina föräldrar fick träffa lilla Fia-Lotta. Det var så klart lite meckigt att själv packa in tre barn och köra upp. Det är ju heller inte helt klart hur en biltur ensam ska fungera. Den tar nästan två timmar. Både dit och hem gick det dock helt ok. Jag fick stanna ett par ggr och stoppa i nappen. Jag har Elsa i baksätet. Det är enda sättet att få alla att få plats i vår SAAB 9-5. Väl uppe så är ju läget under kontroll igen.

Resan upp inleddes fredagförmiddag då killarna är lediga från dagis på fredagar. Vi började med att hälsa på hos morfar och vi fick lunch och fika och hann med en hel del prat innan vi åkte vidare till mormor och Stefan för att tajma med mellis. I vår familj så har vi som rutin att alltid förse barnen med mat och mellis regelbundet. Det är det allra bästa sättet att ha nöjda barn. Man märker på en gång när det slarvats och det bara blivit t.ex. godsaker till mellis. Sis och kusinerna var också på plats hos mormor och det blev en massa lek hela kvällen. Den fortsatte nästa dag då vi körde utelek då Malte kom tillbaka igen. Det finns ett antal lekparker i området jag växte upp i så det är bara att välja en. En favorit är en som är anpassad för lite yngre barn.

Det blev en riktigt lugn helg och vi var bara kvar i Vallhov till söndagen. Jag orkade inte åka runt och packa in barnen i bilen när jag var ensam och Elsa fortfarande är så pass liten. Olle sov ingenting på dagarna så det var lite smågnälligt från hans håll, men annars var alla barnen jättesnälla. Elsa hade nog en av sina snällaste kvällar. Äntligen fick Elsa träffa alla i Sandviken. Mysigt var det!

Träffar Mommo

Hmm

Legobygge

Vilmer smaskar leksaker

Sover lite till på köksbordet

Lördagsgodis

Hos Moffa

Fina Vilmer

I lekparken

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan