2013-12-18

2013-12-18

Det här med dagis/förskolan

Jag kommer att läsa Histora A på Högskolan i Dalarna verkar det som! Jag har precis tackat ja. Hehe. Skämt åsido. Den registrerar jag mig bara på för att ha möjligheten att ha mer flexibla dagistider än jag har nu. Får se om det blir aktuellt i vår att byta tider för killarna än de 15 h vi har just nu med 5 h tis-tors. Tycker det bara är trist att man måste utnyttja systemet för att få göra det. Vet flera som gjort det då deras 9-åringar gråter hemma för att de inte får gå på fritids efter skolan som slutar vid 14. Tycker det är tråkigt att man inte kan få välja beroende på vad barnen föredrar. Nåja, allt är väl en pengafråga i dagens samhälle. Trist bara att kryphålen gör att systemet ändå inte fungerar och det blir dyrare pga högskoleplatser som inte nyttjas. Jag är bara människa så jag får väl lov att nyttja systemet jag med. Det värsta kanske är att skolchefen och förskolechefen uppmanar oss att göra det om föräldrar frågar hur de ska göra för att få ha barnen på fritids (aktuellt för vår del nästa höst). Nu har jag iaf valmöjligheten att göra det som passar bäst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Funderar på att göra detsamma i höst. Måste man ta poängen? Kram Kusin Sofia

Maria sa...

Nej, men man måste registrera sig så att man får ett registreringsintyg att visa förskolan. Jag har inte planerat att ta mina poäng, men kanske ändrar jag mig. Historia kanske visar sig riktigt intressant! :)

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan