2013-06-20

2013-06-20

Vecka 25 - MVC-rapport

Idag var mitt andra (!) besök på MVC. Inga konstigheter. Magen var precis på kurvan dvs 23 cm fastän den känns så stor. Blodtryck och blodvärden bra (ska dock försöka äta lite mer järn om det går). Vi valde Danderyds BB inför förlossningen i okt. Förhoppningsvis blir jag bara där ngn timme iaf som med Olle. Vi födde Arvid på BB Stockholm, vilket ju var fullt när vi skulle åka in med Olle. Det var liksom hugget som stucket. Båda BBs delar på patienthotellet där den mesta tiden ändå spenderas. 

Jag hade gått upp 9 kg totalt. Lillasyster hade 136 i hjärtljud. Nu är det inte 17 veckor tills nästa MVC-besök (vilket är tur för då har jag ju redan fött barnet) utan ska dit igen om 4 veckor. Mitt i semestern. Vi får se om den tiden behöver ombokas. Jag avstod att boka upp mig på allt som gäller föräldrautbildning och träffar. Kanske att jag skaffar mig någon mammagrupp genom MVC efter födseln. Vi får se vad jag känner för behov att hitta nya bekanta.

Så allt ser toppen ut för bebis och jag mår bra förutom en förkylning som knackade på dörren här om dagen. Vill gärna ha tillbaka smaken inför midsommarlunchen imorgon!

1 kommentar:

Söderkulla sa...

Ett tips, torkade aprikoser innehåller mycket järn och är som godis.

Var rädd om Dig och dottern.

Kram
Diana

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan