2013-06-04

2013-06-04

En bra och dålig helg

Helgen har bjudit på mycket bra och dåligt. I lördags var jag och småkillarna iväg och hälsade på bästa Anna som flyttat till nybyggt boende i Örnsberg (södra sidan stan). Vi fick se hennes fina lägenhet innan vi gick till Aspuddsparken som ligger bara 500 m bort. Det var supermysigt med en massa djur (får, gätter, kaniner, hästar), lekplatser för stora och små barn, gräsytor att pick-nicka på. Killarna var inte ett dugg intresserade av djuren då de antagligen blivit luttrade hemma hos farmor och farfar utan gick med bestämda steg mot lekparkerna. Arvid ville självklart leka i parken för större barn medan den var alltför avancerad för lillebror. Det var INTE en nöjd lillebror som fick vänta nere på marken. Han fick dock sitt i den mindre sen. Vi träffade på lilla Beppe som är barn till en vän från Sandviken. Han var där med sina mostrar. Vi njöt av medtagen salladslunch och hade planerat för en fika i gröngräset då regnet kom. Väldigt oväntat för mig då vi alla bar shorts. Vi skyndade hemåt Anna igen och träffade på min gamla kollega som också ska ha barn. Hon bor visst på samma ställe som Anna! Stockholm är bra litet.

Vi åkte hemåt på eftermiddagen och latade oss ett par timmar. Håkan kom hem efter flytten hos min bror. Sedan väntade det hemmafest hos vänner på kvällen för mig. Väldigt trevligt att träffa många av Örebroarna igen, även om Nacka känns som världens ände när man bor långt upp i Norrort. Tiden sprang iväg och kikade på klockan vid halv ett. Håkan meddelade via sms att Arvid spytt ner sin säng ett par ggr och det var bara att skynda hemåt. Så fortsatte han hela natten. Han var helt utpumpad stackarn och halv fem på morgonen slutade det, efter typ 16 (?) ggr. Då var vi alla helt färdiga förutom Olle då som hade sovit sig igenom det hela. Han var pigg och alert klockan 06... What to say?! Dagen började med att gå upp som en sol, men ned som en pannkaka...


Dagen efter var så strålande varm! Jag orkade masa mig upp kvart över tio. Sen njöt vi på tomten. Plockade med stort och smått (läs bl.a. en riktigt otrevlig påse med diverse innehåll efter natten) och njöt av att bara umgås hela familjen (till skillnad från lördagen). Arvid stackarn somnade på soffan och sov från 13-18.30 och somnade ändå vanlig tid och sov hela natten. Han vaknade på måndagen och meddelade att han var -Jätteglad! Skönt att höra. Nu är vi back on track igen.


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan