2013-06-12

2013-06-12

Bebis- och vagnsnack

Vår fina lilla lillasyster är nu 24 veckor gammal. Hon sparkar och donar i magen. Inte lika vild som Olle var (vilket kanske bådar gott), men så har hon ju 16 veckor på sig att komma ifatt. Om hon skulle födas den här veckan finns det redan nu en liten chans att hon skulle överleva ett liv utanför magen, men så klart ska hon stanna där i ca 14 veckor till enligt mig. För två veckor tidigt vore lite av ett drömscenario enligt hon som bär runt på magen.. Magen börjar bli stor och jag ska inom kort lägga ut ett nytt magkort. Den är så pass stor att den liksom vilar på madrassen när jag ligger på sidan och ska sova. För att sova på rygg är numera uteslutet. Yrseln infinner sig omedelbart.

Storebröderna flinar mest när de kikar på magen och Olle har varit fram och "rackarungat" några gånger till. Vi har visat bilder på bebisar i magar och Arvid tycker att det ser ut som en liten korv som ligger därinne, vilket han har helt rätt i. Jag har fortfarande inte varit till MVC för min andra kontroll än. Det har gått några veckor sedan inskrivning känns det som. Trebarnsmorsorna får klara sig på egen hand enligt systemet. Nästa vecka ska jag dock dit och kolla till magen och min hälsa. Kanske säkrast så att jag är redo inför midsommarens aktiviteter.

Jag har varit och spanat på barnvagnar här om dagen. Vi äger för närvarande två syskonvagnar. Båda utan liggdel. Vi behöver alltså minst en liggdel till syskonvagnen och en singelvagn så att jag kan ta mig runt hyffsat oklumpigt när jag är ensam om dagarna. Skulle helst vilja byta ut vår befintliga syskonvagn då barnen endast kan åka framåt i Urban Jungle och det är ju lite väl tidigt att de får göra det när de bara är ca 4-5 mån (som det blev i Olles fall). En syskonvagn där lilla barnet kan åka vänt mot mig är nästan högst upp på önskelistan. Så funderar därmed på en sådanhär vagn (se bilder nedan). Med en Bugaboo Donkey kan man vända sitsarna oberoende av varandra och även göra om den till en singelvagn med en liten varukorg bredvid (den blir då lika bred som singelvagnen Bugaboo Buffaloo). Det endra frågetecknet blir egentligen om Olle är för stor för sittdelen då den är lite mindre än på vår nuvarande syskonvagn? Ska ta med honom och testa någon dag. Annars tyckte jag den var lättkörd och verkar bra på många sätt. Någon som har erfarenheter att dela med sig av där ute?
Som syskonvagn med en liggdel och en sittdel

Som syskonvagn med två sitsar
Som singelvagn med sittdel (även möjligt med liggdel)

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan