2011-12-02

2011-12-02

Karriärcoachning

På jobbet har de startat ett nätverk för alla tjejer. Jag har inte varit med tidigare då det precis startat upp, men kunde inte motstå när gårdagens kväll bjöd på finbesök. Så tog en kväll för mig själv och åkte in till jobbet. Det bjöds på vin och italiensk tallrik. Charlotte Hågård, som även kan titulera sig som Sveriges första karriärcoach när hon startade för 20 år sedan, kom och höll en workshop/seminarium för hur vi ska börja tänka ut vår karriärplan och bygga våra egna varumärken. Det var en fantastiskt givande kväll och tankeverksamheten där uppe tog full fart. Jag tror att alla vi 15 tjejer som var där fick en riktig wowkänsla.

Jag är en av de som vid varje utvecklingssamtal har problem att svara på frågan: Vad vill du göra om 3 år? Den ger mig ständig ångest. Dels för att jag trivs så bra med det jag gör just nu och inte har ngt driv att riktigt vilja ta några stora steg i det skede i livet jag är just nu. Dels för att jag helt enkelt inte vet vad jag vill göra när jag blir "stor". Om ni är fler där ute med dessa tankar så bara måste ni ta kontakt med denna fantastiska kvinna. Hon skriver bland annat för DN på http://www.dn.se/blogg/karriarbloggen/ och jag tror faktiskt att jag ska investera i hennes bok "Bli din egen coach", som var den av hennes böcker hon tyckte passade oss tjejer på träffen igår bäst.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan