2011-12-04

2011-12-04

Julklappstips!

Jag har fått bannor av faster Annika för att vi inte lagt ut några julklappstips. Alla kan vi ju inte vara lika välplanerade som dem. ;)

Här har jag iaf en påbörjad lista på sådant som jag tror de små killarna här hemma skulle uppskatta! Det fick inte vara några kläder sa Annika och det gjorde det ju svårt att göra en lång lista. Om man vågar trotsa faster så är det storlekarna 110 på tröjor och 104 på byxor till A och 86 på kläderna till O. Killarna har varit mycket snälla i år kan deras mamma och pappa intyga till er tomtar där ute. Ps. kom ihåg att fina begagnade saker fungerar lika bra för de små!

Olle:
Pop-up leksak Fisher Price eller i variant av bil. I vanliga fall spelar inte märket ngn roll, men jag tror att Fisher Price är det bästa märket jag stött på för den här typ av leksak.

En Briospis till Olles rum. Gärna i svart. Kanske lite tillbehör till det såsom slevar och kastrull.

Någon leksak till sängen som kan spännas fast såsom på bilden så att Olle kan hålla sig själv road tidiga morgonar.


Någon leksak med sugplopp att sätta fast på bordet på matstolen. Är less på att ständigt plocka upp leksaker som kastas ut för kanten.

Det ska börjas med bilar tidigt. Den här ratten ser skoj ut och om Olle varit riktigt snäll så skulle den här än mer avancerade ratten vara skoj både för lillebror och storebror tror jag.

Badleksaker som inte kan ta in vatten. Vi har sådana man kan "spruta" vatten genom att man trycker på dem. Tyvärr blir det kvar vatten och därmed mögel i dem tillslut. Nu återstår bara några båtar i badkaret. Killarna älskar badet och önskar sig lite mer att härja med.

Arvid:
Cool servis för vår stora kille från Jabadabadoo. Visst är den fin! Finns även andra serviser där ute. Vill dock gärna ha en i plåt för att den inte ska gå sönder. Och helst inte någon sockersöt i rött eller rosa.

En snabb pulka (ej i bebisvariant). Vi har precis köpt honom en snowracer och hjälm. Sen är han kittad för backen.

Doktorsväska - det är visst väldigt poppis att leka doktor på dagis just nu. Så kanske även hemma tänkte jag! Såg att Fisher price har en, men finns andra varianter.

Matartiklar (helst i trä eller plast då Olle gillar att äta papp) som kan handlas med i kassaapparaten. De bör vara i så litet format som möjligt så de får plats på rullbandet. :)

Förkläde som vi kan ha när vi bakar. Gärna även en kavel för barn.

Tips! Vi har fått jättemycket fina Brio-tågbanedelar tidigare så jag tycker inte killarna behöver lyxa till det med ytterligare delar om ni inte hittat något som killarna bara måste ha. Vi har även redan Bilar 2 filmen hemma. Arvid älskar numera också Bamse sedan han fick en sådan DVD (Bamse i Trollskogen) när han fyllde!

2 kommentarer:

CattisL sa...

Pax för servisen! =) Hälsn moster

Annika sa...

Pax för badleksaker och doktorsväska!

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan