2011-02-06

2011-02-06

Ingen bebis än

Nej, ni som tror att bebis är på väg bara för att jag inte uppdaterar bloggen behöver inte bekymra er. Ingenting har hänt och det är relativt lugnt i magen. Känner lite småvärkar ibland, men de försvinner lika fort igen. Är nu i vecka 38 (37+4). 16 dagar kvar. Inte alls speciellt länge, men känns ungefär som ett år.

Dagarna avverkas en efter en och innehåller en del småpysslande och umgänge med nära och kära. Dagarna är dock ganska korta då jag somnar på soffan ganska tidigt varje kväll. Håkan har det inte lätt med mitt snarkande. Som tur är märker iaf inte jag av det nämnvärt. Var likadant med Arvid och det försvann någon dag efter förlossningen.

Igår gjorde jag eftermiddagen inne i stan och lunchade på Vapiano i gamla stan med kära Anna K. Håkan gjorde sitt dagsverke hemma och numera har vi en monterad barnstol både fram och bak i bilen. Nu får bebisen komma!

3 kommentarer:

Margith sa...

"Nu får bebisen komma!"
Det tycker jag också!
Längtar!

Mormor

Claudia sa...

Haha, kan erkänna att jag var en av dom som trodde att bebis var på väg.
Vi vill också att han/hon ska komma snart så du får börja gå mer i trappor (om det nu funkar) för att locka ut bebisen :) eller så satsar han/ hon på att bli en alla hjärtans dag bebis :)

Maria sa...

Roger & Claudia: Jag kämpar för att huvudtaget ta mig upp på övervåningen numera så känns lite avlägset att jag kommer att ge mig på trapptricket. Champagne har jag hört ska fungera också. Det låter helt klart mer tilltalande just nu!

Mormor: Den som väntar på något gott! :)

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan