2010-05-18

2010-05-18

Ja, jag har inte glömt bort er!

Jag finns här igen, bakom datorspakarna i Vallentuna. Har haft mig en liten utflykt till Malta med jobbet. Årets bonusresa för att mina kära kollegor som jobbade förra året gjorde ett sånt himla bra jobb! Jag är helt slut fortfarande.

I torsdags lämnade mitt första Ryan Air flygning Skavsta. Vi checkade in på 5 stjärnigt hotell (endast det bästa är gott nog). Självklart rymdes helgen till viss del av konferens, men så klart av en hel del skojiga aktiviteter. Vårt galna gäng hittar gärna på otyg och för många slutade nätterna vid småtimmarna. Hade det sjukt trevligt. Vårt gäng är grymt!

Vi hade två halvdagar med aktivititer:
Första aktiviteten var havskajak. Jag lyckades få tag i en dubbel och delade min med Lars. Det var nog räddningen. Alla med enkla ramlade i. Vissa gav helt enkelt upp i de höga vågorna och kämpade inte ens för att hålla sig i kajaken. Vågorna var lite för höga om jag säger så. Vi lever iaf, men vi kopplade nog inte allvaret förrän vi såg de bekymrade minerna på våra kanadensiska guider när vi var i land. Vi fick avbryta övningen efter halva färden ungefär. Vi hade alla skoj och nog kan man kalla det för teambuilding!!!

Andra aktiviteten var mountainbike. Peace of cake tänkte vi och började cykla. Det vi inte visste var var att malta består av två saker. Uppförsbackar och nedförsbackar. Efter 5 h på cykel var inte alla lika glada längre. Jag har fortfarande ont där bak. Men som sagt, vi såg typ halva ön och det var otroligt vackert. Kanske väljer vi ngt mindre aktivt nästa år...

Här kommer ett axplock av bilder:


Sista dagen fick vi en mycket angenäm dos av solen
Förfest på balkongen

En glad maria i början av cykelturen


Rast vid grönsaksodling där vi får plocka obegränsat med jordgubbar

Nice view


Grönsaksodlaren hade en enormt rolig t-shirt

Ekelund, Fredrik (säljaren), Anders (the Boss)


Jag & Anita innan havskajaken

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan