2010-05-02

2010-05-02

Babbel

Nu är vi äntligen friska eller ja nästan iaf. Håkan ska jobba imorgon trots envis halsont som kom efter han varit dålig (!?). En bakomframförkylning skulle man kunna kalla det. Vi har därmed spenderat Valborg hemma i biosalongen. En bra film kan kurera vem som helst sägs det.

Vi har satt regeln att avverka de filmer med högst IMDB betyg först här hemma. Vi avvek från regeln på en gång då jag blev sugen att se The Hurt Locker som drog hemma några Oscars. Klart sevärd, men lite långdragen på ngt sätt. Nu har vi även dragit igång en ny serie då vi avverkat alla Lost, Band of Brothers. En gammal serie från 2001 som fått 9.6 på IMDB (!). Ser fram emot nästa avsnitt redan. Kommer nog bara att ge varma ord om den. Nog om TV-tittandet det är ju vår!

Passade på och köpa en cykelsits och cykelhjälm till Arvid idag så imorgon blir det cykelpremiär till och från dagis. Lite smått och gott har även hunnits med i helgen; joggat, gödslat gräsmattan, lekt i lekparken, hälsat på Seth (nyaste bebisen på gatan), planterat om utekrukorna, krattat gräsmattan, lagat god mat och haft mamma (mormor) & Stefan på besök. Nu ska jag stupa i säng och vara astidig på jobbet imorgon. Eller jag har det som mål iaf!


Arvid är så sjukt söt i sin polarnpyjamas vi fått av min chef. Här mannekängar han riktigt fint idag. Nybadad och vattenkammad! You work it boy!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan