2016-04-12

2016-04-12

Pirr, vemod och logistik i en salig blandning

Det är minst sagt lite speciellt det här med att sälja hus. Det är ju väldigt pirrigt, lite vemodigt och så klart en hel del logistiska utmaningar kring processen. Vet inte hur många gånger jag tittar på min telefon om dagen numera. Och då är ju huset bara ute på hemnet. Vi har inte ens haft visning än och ingenting ska ju egentligen hända förrän nästa vecka när visningarna väl varit. Hur väntan kommer att vara nästa vecka orkar jag inte ens tänka på även om jag kommer ihåg försäljningen av lägenheten som något ganska angenämnt då det plingade till i telefonen när bud trillade in. Det får gärna plinga en väldans massa nästa vecka. :)

Vemodigt, ja. Så klart kommer det ju att kännas speciellt att lämna huset. Det enda stället som våra barn bott på. Grabbarna är med på noterna och jag undrar just hur Elsa kommer att reagera. Det kommer nog att kännas vemodigt värre att promenera förbi. Någon annan ska alltså pyssla om 8:an framöver. Nästan så jag skulle kunna välja sämre betalande köpare bara för att det ska vara bra folk! :) Nu får vi en ny Pärla att pyssla om och jag ska bestämt boka upp ett besök till huset snart. Plattläggningen är klar och vem vet vad mer. Har inte varit där på evigheter!

Här kommer en liten bild från inredningsansvarig när de var som mest uppe i att lägga plattor på framsidan för någon månad sedan. Stenläggningen blir lite större än så här mot fotografen till. Pirrigt värre att få flytta in snart. Hoppas tomten blir bra bara och inte alltför kuperad. Det är mitt enda lilla aber. Oavsett blir det härligt att få flytta in i vårt nya fina hus!




De logistiska utmaningarna kring visningen inträffar alltså nu under helgen. Då ska vi återigen avveckla barnen från huset och lämna dem på Söderkulla efter jobbveckan. Sedan styr vi bilen tillbaka till Vallentuna och städar och fejar så det är tipp topp till visningen på söndag. Sedan lämnar vi huset och åka till Söderkulla för att sedan åka direkt därifrån till skolan på måndag. Allt för att de söta barnens smutsiga små fingrar inte ska få någon chans att kladda ner. Sen är det visning igen på måndag och då ska vi nog unna oss någon mysig aktivitet med familjen efter hämtning. Puh! Tror det var allt. Sen är det alltså den där spända väntan kvar på att det ska plinga i telefonen...

1 kommentar:

CattisL sa...

Ni får tänka positivt! Snart ska nya ägarna måla om fasaden och grejja med saker som ni slipper i nära framtid med 12:an. Då kan ni bara njuta och gå förbi ;)

Kram sis

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan