2016-04-21

2016-04-21

Huset är sålt!

Nu har vi tagit oss ut på anda sidan! Huset är sålt med buller och bång. Det gick ju fantastiskt bra det där måste jag säga. Mäklaren var mäkta imponerad över vår insats hemmavid. Som vi putsat och fejat här hemma. Och det gav ju resultat i och med att vi slog alla rekord på granngatorna runt om. Så skoj och nu så här i efterhand känns det ju toppen att vi ändå la ner så mkt tid med att måla, skrubba och plocka som vi gjorde. Även om det under tiden faktiskt var väldigt påfrestande.

Kontraktet är påskrivet, men fortfarande återstår alltså besiktningen av huset. Om något stort hittas där kan köparna fortfarande dra sig ur. Så när den är gjord så tänker vi verkligen skåla och fira försäljningen. Vi får nog snällt vänta någon vecka till med att hälla upp bubbel i glasen.

Högst upp på dagordningen nu är att montera hoppmattan. Barnen har tjatat på att få sätta upp den och vi har snällt bett dem vänta tills efter husförsäljningen. No excuses med andra ord. Bara att kavla upp ärmarna.

Själv känner jag mig lite urlakad. Har sovit som få. Lite som efter en tenta när huvudet är helt tomt. Men det är underbart att det gått så bra och att vi nu återigen kan skrota runt i huset hur vi vill. Fast Håkan har någon sorts stress över att inte hålla det lika toppstädat längre märker jag. Och jag orkar bara inte just nu. Man måste få leva också. Därav har jag prioriterat träning framför städning den här veckan. Grymt att ha hunnit avverkat tre pass under veckan. Det ger en hel massa träningsvärk, men en skön avslappnad känsla inför helgen. Kanske, med lite tur hinner jag ytterligare ett pass.

Mycket på dagordningen framöver. Nästa vecka bjuder på tandläkarbesök, utvecklingssamtal, besök vid vårt nya hus, konferens för mig, besök på lekland, fotbollsträning och Valborg (har inte hunnit fundera över planer då). Så klart även jobb och träning på det. Livet rullar på i en hiskelig fart!

Bubblet får nog snällt vänta några dagar till. Fick bli kaffe och träning efter kontraktsskrivningen istället. Var nästan lika bra! :)

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan