2016-01-30

2016-01-30

Två nya och en gammal

Fredagen innebar två nya och en gammal. Första nya var Wagamama. Faktiskt första gången jag gick dit fastän det ligger så nära jobbet. Vi åt en tidig middag. Riktigt gott. En Ramen med ankbröst var riktigt smaskigt. Men tyckte tyvärr servicen var sådär och min vän som är vegetarian och inte gillar tofu hade knappt något att välja på.



Tiden går snabbt när man har trevligt och vips var det dags att gå vidare till nästa nya ställe, Soul train. Det är en gigantisk AW på Café Opera. Vi var lite sena och kom dit så sent som kl 19. Då höll vi inte på att komma in(!). Så populärt och lång kö. Dock utan inträde så kön gick ändå snabbt. Riktigt roligt alternativ till AW måste jag säga.





Det visade sig mycket riktigt att medelåldern är hög där. Men SÅ hög trodde jag nog inte innan. Den låg nog på ca 50 år och då kan ni ju tänka er att vissa är bra mycket äldre än så. Det var dock grym musik och smockat på dansgolvet. Bra drag och alla hade grymt trevligt. Någon sorts födelsedagsfirande var det och det bars in en gigantisk tårta medan eld sprutade. Öh?!

Vid 22 fick vi snällt lämna stället och ge plats till den yngre publiken. Snacka om att man blivit gammal. Haha! Då var vi varma i kläderna och knallade upp till allas vårat Hotellet och träffade upp fina C. Alltid lika trevligt att träffas och stället är alltid lika trevlig med. För övrigt stället jag och Håkan avrundade första daten tillsammans (ja, det var han som raggade upp mig på den där jobbfesten om ni undrar).



Men precis när vi ska beställa första drinken i baren går brandlarmet. Ut i kylan utan jacka! Gah, vad kallt. En kvart senare in igen och starta om kvällen. Så trevlig den blev! Den blev även sen och efter att ha gjort dansgolvet i ett antal timmar ramlade jag hem efter 03. Precis en sån kväll jag behövde. Så roligt att få köra en riktig helnatt så där en gång om året ungefär. Precis vad man orkar numera!

Invigde mina glasögon kvällen till ära. Ovant. Men grymt vad vacker världen blev med alla detaljer!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan