2015-11-04

2015-11-04

Min lilla hälsoresa fortsätter

Träningssuget är större än någonsin nu när jag legat lite lågt under oktober pga andra sysselsättningar. Två ggr i veckan har nu studsat upp till 4 ggr igen förra veckan. Skönt! Denna vecka har börjat på bästa sätt med crossfit och yoga. En gudomlig kombo när jag tänker på det. Maxprestation en dag och yoga för att plåstra om den stressade själen nästa dag. Idag har jag crossfit bokad igen. Jag har ju träningsvärk av rang sen måndagen i överkroppen och jag har fortfarande grym träningsvärk sedan mitt benpass i torsdags (!) eller fick jag ny efter alla squats senast. Allt flyter ihop. hehe. Får se om jag bangar ur dagens pass eller om jag helt enkelt byter om redan nu (jobbar hemma idag) och taggar för träning hela dagen. Det lutar åt det senare. :)

Annars har jag ju ett litet mål att gå ner till 25% i kroppsfett. Var tvungen att läsa på nu när jag skulle skriva om detta. "Acceptabel" nivå på kroppsfett för kvinnor är visst mellan 25-32% och "Fitness" mellan 21-24%. Jag är på god väg då iaf och har redan gått ner 2% kroppfett på en månad utan att tappa muskelmassa. 1% kvar till 25%. Sen får jag fundera på om nivån "Fitness" är något för mig. Jag tycker bara det är härligt att må bra och det gör jag verkligen just nu! Styrketräning är verkligen min grej! Mår så fantastiskt bra efter ett pass på gymmet eller i crossfitsalen.

Tror dock att resultat senaste månaden handlar mest kosten i mitt fall då jag inte tränat så pass mycket annorlunda egentligen. Egentligen har jag ju tränat lite mindre än vanligt. Brödet har rykt i stort sett och jag äter kanske max en brödskiva om dagen. Konstigt det där vad man vänjer sig snabbt vid nya vanor. Jag saknar inte ens mackorna och jag som kunde äta två till bara frukost tidigare. Pasta, ris och potatis har jag även dragit ner på en del och jag missar nästan aldrig ett mellanmål. Får se om det ger fortsatt lika bra resultat på kommande invägningar. Det är alltså Tanita-test jag gör när jag kontrollerar mina värden. De har säkert en sån maskin på ditt gym med. Vi kör en invägning inför varje PT-pass. Nästa är på måndag. Spännande (tycker jag iaf :))! Min lilla hälsoresa fortsätter!


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan