2015-11-04

2015-11-04

Halloween hemma hos oss

Alltså, vilka fina killar vi har! Här har vi årets utklädnad hemma hos oss. Olle är ju så gudomligt söt i sin batmankostymen. Så goa kinder så man smäller av! Arvid är en dödsrobot. En mycket söt sådan. 

Arvid frågade faktiskt om vi skulle gå "Bus eller godis" i år, så då ställde jag så klart upp. Är inte ett stort fan av detta egentligen. Tigga godis hos främlingar är kanske inte något att uppmuntra. Eller är det kanske en av de rättigheter man har som barn under sin uppväxt? :) Jag är väl bara gammelmodig. Haha. Våra killar tyckte det var jobbigt att ringa på hos dem de inte känner så bra och vi var väl ute i en halvtimme innan de ville gå hem och knapra på sin fångst istället. De var nöjda och då är jag det med. Sedan var det så klart spännande med alla som ringde på dörren hela kvällen. Godiset här hemma tog nästan slut. Tur var väl att det precis räckte. Vad hade hänt annars!? :)

Arvid var bjuden på Halloweenparty på fredagen hemma hos en klasskompis, som bjudit hem hela klassen (!). Verkligen stort av dem tycker jag. 20.30 slutade festen. Man tackar! Någon börjar bli stor och börjar vara ute länge. Sötnosen. Så nöjd var han också när han kom hem och somnade på två röda efter en intensiv och skojig kväll. 

Annars var det lite dåligt med pyntande hemma hos oss. Vi gjorde aldrig någon pumpa och inga spindlar hängde i fönstret. Det var lite lite tid till sånt. Nästa år ska vi bättra oss på den fronten, för pyntandet tycker jag verkligen är supermysigt. Så summa sumarum blev det lite lagom med Halloweenfirande hemma hos oss i år. Barnen och föräldrarna var dock väldigt nöjda med nivån som blev. Kanske eskalerar nivån i takt med att åldrarna ökar här hemma. To be continued.

Sötaste killarna

Elsas utklädnad ;)

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan