2015-03-11

2015-03-11

Skön träningsvåg

Dagarna ramlar på nu när jag jobbar. Det blir träning nästan varje kväll när barnen lagt sig. Därav inte mycket tid för bloggande och stackars Håkan blir utan tid han med. Men träningen flyter på i alla fall! :) Har ett grymt flow just nu. Det blir en vilodag ibland och ibland blir det ett härligt yogapass för att ta en lugn dag.

Det är skoj när man känner att träningen går framåt. Ikväll bytte jag dock om, men kom aldrig iväg av olika anledningar (förhoppningsvis goda anledningar. Vi får se). Det blir det mesta inom träningsväg för min del. Jag har dock fått upp ögonen för crossfit rejält. Det är ju kort och intensiv träning (beroende vad det är för pass) och det passar verkligen min livsstil just nu. Jag har inte överdrivet många timmar över i veckan och träningen ska ju både vara kul och kunna passa in i vardagen. Det är verkligen utanför comfort zone när man bokar in sig på crossfitpassen. Man vet att det kommer att göra ont. Det kommer att vara sjukt jobbigt. Folk ser sjukt bitiga ut när de väntar utanför salen. De har uppdragna strumpor (hör visst till när man tränar crossfit. Haha). Men vilken känsla när man sen går ut från passet och klarade av det och gärna på utsatt tid om det innebar det!

Jag gick på moln ut från förra passet och glömde kvar alla mina grejor i salen. De känner igen mig där nu så de ringde från gymmet för att meddela min slarvighet. Haha. Kommer definitivt att träna mycket mer av denna typen träning framöver. Ok. De har en massa konstigheter för sig, som jag kanske aldrig kommer att kunna göra. Läs T2B (Toe to bar. Hänga i en stång och dra upp tårna till händerna. Inte en gång utan hur många ggr som helst). Ja, jag är livrädd för boxjumps (när vänjer man sig?). Hörnen på de där lådorna ser sjukt vassa ut och alla inbitna visar stolt upp sina ärr på smalbenen. Hmm. Me not like. Well, well. Jag får välja ut russinen ur kakan och köra de pass som passar. De går ju varje dag så något i veckan borde kunna falla fröken Lind i smaken. Jag känner mig stark fast vågen har börjat gå uppåt litegrann. Antar att jag lägger på mig muskler (hoppas det iaf)? Tycker muskler är snyggt och vågen är ju inte hela sanningen sägs det. Rider snarare vidare på den sköna träningsvågen jag fastnat på just nu än att orka oroa mig över det.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan