2015-03-25

2015-03-25

Hänt sedan sist

Ja, vad händer här hemma? Som alla andra i det här landet (typ) har vi varit krassliga. Eller alla utom jag och Olle kan vi väl säga. Håkan hade sitt värsta i helgen och är idag onsdag fortfarande inte helt ok. Elsas förkylning bröt loss idag och vi räknar med en körig natt då hon hostar en massa och är blöt i hela ansiktet av diverse kroppsvätskor från näsa, ögon och mun. Arvid stackarn blev sjuk igår och han var så där riktigt känslig innan vi insåg att han ju faktiskt gick runt med feber på 39,6 grader. Likaså idag. Olle har faktiskt klarat sig och jag med. Peppar, peppar!

Tur är väl det för jag har avverkat några riktiga långkörardagar på jobbet och som det börjat hända grejor. Leveranser på gång. Och visst blev jag inslängd på att jobba en vända Boden i april. Ska definitivt försöka träffa fina släkten då.

Eftersom jag hållit mig frisk har jag trummat på med träningen, men just ikväll orkade jag mig inte iväg. Att ha sjuk Elsa en kväll efter en lång arbetsdag och ett par nätter med dålig sömn tog luften ur mig lite. Nya tag imorgon. Sugen på ett riktigt gympass imorgon. Vem hakar?!

Eftersom Håkan var sjuk i helgen blev det inte så många äventyr. Jag tog med killarna till simhallen i lördags och i söndags åkte jag och killarna på shoppingrunda till Barkarby. Den tanken var vi inte ensamma om. Galet med folk. Gick typ inte att komma in i Ikea-restaurangen. Effektiv shopping fick det bli. Gjorde nog bl.a. det snabbaste cykelköpet i världshistorien, men vad bra det blev! Och försäljaren var nog nöjd han med. Det hjälper att göra research innan man åker hemifrån. Det var bara att välja färg kvar och att provköra förstås. Arvid blev uppgraderad och han är så nöjd med sin fina racer. Vi har redan tagit den till skolan ett par dagar innan han blev sjuk. Så klart spontanshoppade jag även en matta, men blev nog inte helt nöjd. Eller blev jag det? tanken var att mjuka upp det grå med mer naturfärger. Den stora tjocka mattan har tagit plats i sovrummet där den passar så bra. Så oavsett behöver vi en matta. En slätvävd. Kom med tips! Kanske en mönstrad ändå i vita och gråa toner?

Bilder från helgen:
Några bilder från nya delen på gymmet. Ett fint café skymtar där bak även om jag inte förstår vem som sätter sig och tar en latte under träningspasset? Ja, även om den bara kostar 10 kr. 

Det ska bli någon sorts hinderbana där uppe. Ska bli skoj att se när den är klar. 

Snön kom tillbaka och Elsa som älskar att vara ute och leka tog det med ro.

Nya racern

Nya mattan. Tanken är även att komplettera med ett par tavlor i ek till höger, men jag är inte riktigt övertygad än.

På väg till skolan i måndags

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan