2015-03-15

2015-03-15

Flitens lampa lyser

Vilken magisk helg det varit! Solen har verkligen skämt bort oss med en massa härliga timmar. Tänk att det bara är mitten av mars än. Helt underbart. Så eftersom grannarnas hoppmattor redan börjat poppa upp som små svampar har ju barnen tjatat så över att vi ska montera vår. Så vi gjorde slag i saken igår och skruvade hela förmiddagen. Det är ju så roligt att Elsa nu också är med oss ute och knatar runt. Upp och ner från altanen. Kasta bollar. Ligger och sprattlar hjälplöst i gräset. Hon älskar det lilla huset och plingar på klockan. Så vi fick nästan hela hoppmattan skruvad innan Elsas sovning. Tänk vad lätt det går att få saker fixade nu när barnen börjar bli större.

Inte nog med hoppmattan. Idag kavlade vi upp armarna och omstrukturerade hela övervåningen. Den övre delen av våningssängen blev monterad i Arvids rum. Vi bäddade om sängarna (måste medge att det inte är det smidigaste att bädda våningssängar). Vi lyfte av två dörrar för att flytta Elsas säng in i Olles gamla rum och lyfte så klart tillbaka dem igen sen. Vi möblerade om Elsas nya rum och monterade även ner en del grejor från Arvids väggar för att få plats med våningssängen. Flitens lampa lyser. Vi mäktade inte med att måla om som vi tänkt göra och vi väntar med det ett tag tills det blir närmare husförsäljning.

Just nu sover alla tre fint i sina nya rum. Pojkarna somnade på 5 min efter mina förmaningar om  att det är förbjudet att busa. Vi har nog drillat dem för hårt. Haha! Elsa somnade på ungefär 1 min efter jag lagt henne i hennes nya rum, så det bådar gott inför natten. Det är lite mycket grejor och leksaker på liten yta nu kan jag medge och framförallt Elsas nya rum behöver rensas ut lite. Men vi har ju ett nytt hus på gång så snart har vi tonvis med plats för leksaker. ;) Duktiga vi varit. Skönt att komma till skott med sånt vi tänkt göra så länge. Elsa behövde verkligen eget rum då hon sovit så bra på sistone. Peppar, peppar.

Tänk att vi från och med nu aldrig kommer att ha barn sovandes i vårt rum längre. Vad tomt det blev i vårt sovrum utan spjälsängen där vid fotändan. Men vi ska nog klara oss. Och vad skönt att slippa smyga mer! Nya tider väntar.

Barnen framför Lets Dance i fredags.

Det har hoppats hela helgen.

Piff och puff

Fin krokus har kommit fram på tomten. Klappar mig själv på axeln att jag planterade i höstas.

Killarna provlåg sängarna tidigare under dagen

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan