2015-03-30

2015-03-30

Det här med nya tider är inte min grej

Snark. Så var det dags att skruva om den där klockan igen. Barnen vaknade sent på söndagen vilket kanske inte var så bra. Därmed somnade de lite senare än vanligt igår kväll och så även jag. Det hade väl gått vägen om jag och Håkan fått sova inatt, men icke. Elsa har härjat HELA natten. Superledsen ungefär en gång i kvarten. Hon har varit krasslig hela helgen och nu överväger jag faktiskt att hon fått öroninflammation för andra gången i sitt liv. Något gör väldigt ont för henne, febern ger inte med sig och nu har ju hon haft förkylningen bra länge och faktiskt hjälper inte alvedon heller mot det som nu gör ont.

Det sega är att på vår läkarmottagning finns det aldrig tider samma dag utan man måste åka till läkarmottagningen och ta en nr-lapp kl 08 vilket inte lirar med våra dagistider direkt. Funderar faktiskt på att byta läkare bara för det. Hur smidigt vore det inte om man kunde ringa och boka in sin tid och få sin tid på 5 min som ju är det enda man behöver?

Nåväl. Med det sagt så är jag mer mör en levande idag. Klockan ringde 06.20 (05.20 gammal tid) och jag fick väl ett par timmars sömn iaf. Det slutade med att Elsa fick sova mellan oss för första gången sedan hon bytte rum. Eller för första gången på evigheter faktiskt. Som tur är kunde Håkan och Elsa sova vidare i morse och jag tog Arvid till skolan. Olle sysselsatte sig med TMNT i morse och det är han ju mer än nöjd med.

Det får bestämt bli ett kvällsbesök hos jourläkaren i Täby som har öppet på kvällstid och alltid har tider för att reda ut stackars Elsas bekymmer.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan