2014-02-09

2014-02-09

Sandviken i dagarna fyra

Onsdagen kom och jag tog bilen full med ungar och packning och styrde hemåt Sandviken. Mr fick snällt vara hemma och jobba. Det var full rulle med tre ungar på egen hand.  Resan gick bra och Elsa var nöjd vaken ett tag förbi Tierp och somnade om igen som tur var. Väl där uppe var det mysigt som vanligt hemma hos mamma och Stefan. Jag åkte runt lite också och var även hem till syster, pappsen och vänner i Furuvik.

Kusinerna lekte fintfint i Storvik under torsdagen och vi bjöds på fin lunch av syster. Skönt att hinna prata lite också. Våra små var så snälla och killarna racade runt mellan nedervåningen och Maltes rum. Jag hann även med en fika med mammas vänner varav en var min lågstadielärare i tre år. Hos pappsen bjöds vi på lunch och killarna hann även få lite onyttigheter innan vi drog vidare till Furuvik i fredags. Där fick jag lite fin tid tillsammans med fina vänner. Där gick det lite vildare till då vi lyckats samla på oss 7 barn tillsammans (!). Haha. Fast mysigast där var ändå att få träffa lilla Malou som är två månader äldre än Elsa. Tack för fina presenter till Elsa!

Elsa var lite busig om kvällarna där uppe. Jag delade rum med henne och Olle och de turades om att busa med mig om natten. Elsa har tyvärr även börjat vakna runt 7 istället för 8 på morgonen. Så efter slitsamma nätter var det en liten småsliten mamma som styrde hemåt igen på lördagen. Men det var det väl värt för att få träffa mina nära och kära. ♥

Och Elsa var bara jättearg i 10 min på vägen hem trots att hon vägrade att amma innan vi lämnade Sandviken för hemfärd. Lite nervös var jag, men hon verkar inte ha dragit på sig några men från den svettiga sista biten mellan Väsby och Vallentuna. Arvid var så söt och försökte underhålla henne, men med det örat ville hon inte lyssna. Bara att vänja dig Elsa. Snart är vi på vägen igen!

Elsa sover med nappen (!)

Världens sötaste kusin Vilmer på krypfärd

Småkusinerna

Min lågstadielärare med en arg Elsa. :)

Elsa och moffa

Killarna i Furuvik. 

Alla samlade vid bordet. Kors i taket.

Sötnöten

Mor och dotter

Våra finingar

Hur gör man det där?

Kvällsritual i soffan

Soffmys

Bästa brorsan tar hand om Elsa

Arvid var så söt och ville kura med mormor så fort det blev ledigt i soffan

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan