2014-02-04

2014-02-04

En känga

Jag vill dela ut en känga till vissa. Till de som tar sina syskon till förskolan när lillebror/lillasyster ligger hemma och kräks. Till tjejerna på gymmet som kommenterar: "Jag var uppe hela natten då min lilla började spy kl 02". Öh, och vad gör du på gymmet nu då? Till de som springer ut på aktiviteter dagen efter med kommentaren "Tur att vi snabbt blev friska". Inte undra på att februari blir VAB-uari. Man smittar upp till 48 h efter man kräkts och redan innan man börjar kräkas. Hur vet man att syskon och en själv inte blivit smittade och inte för den vidare till övriga på förskolan/skolan/jobbet/gymmet/biografen? Det tycker jag är riktigt dåligt med respekt för medmänniskorna runt om. Till dem kan jag nästan hoppas att kräksjukan går runt några varv på förskolan så att de blir smittade en vända till. Ursäkta mig, men jag blir så arg på de med brist av medkänsla till andra. Och om det bara är i brist på kunskap så har ni nu lärt er det. Så tycker jag!

Bild lånad från DN

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan