2014-02-03

2014-02-03

Helgen som var

Helgen var lite mer aktiv än fredagen var. Ett par lördagar så har jag och Arvid varit och simmat och badat tillsammans. Simskolan är slut nu så vi kör på egen hand. Vi går ju på samma ställe där jag har gymkort. Så vi var där även i lördags. Skönt att komma iväg och göra ngt utan Elsa någon gång också även om man får planera lite kring det. Hon tar inte flaskan än (mer om det nedan). Det går sakta men säkert framåt med Arvids simning. Vi har fortfarande den gula simringen runt magen, men han tar sig ju runt utan problem. Han har lite svårt att synca arm och bentagen, men jag tänker att det väl ger sig om han får träna tillräckligt mycket. Så vi nöter på. Roligt och mysigt har vi ju samtidigt. Olle vill också följa med så har lovat honom att han ska få komma med nästa gång. Tycker det är lite läskigt att vara ensam med två barn i vattnet, men man får ha stenkoll helt enkelt. Vi tar med Cherekringarna så håller sig Olle flytande själv. Men så klart får jag inte släppa honom ur sikte ändå.

 Sötaste Arvid efter badet 

När vi försökt med flaskan så ligger Elsa där med faskan i munnen och mjölken bara rinner nerför halsen. Det där med att man kan suga på flaskan verkar inte falla henne i smaken. Det är bara mamma som gäller. Så när jag ska iväg tajmar vi oftast med att hon ska ha sin förmiddagslur. Den varar längst av de sovningar hon gör under dagen. Än så länge har det gått fint och ngn gång så sover hon till och med när vi kommer hem. Samma sak gjorde jag idag när jag gjorde debut på gymmet. Håkan jobbar hemma på måndagar så han fick passa Elsa medan hon sov (väldigt jobbigt). Så jag tog mig iväg på en timmes gym inkl kondition. Skönt! Lite bastu på det också unnade jag mig innan jag fick skynda hem igen. Är ju ingen stress egentligen för oftast är hon nöjd ett bra tag när hon vaknat också innan hon vill amma igen.

Söndagen hängde vi i Solna hos bror med familj. Vi bjöds på jättegod köttfärssoppa (vi måste bli bättre på att laga soppa. Sjukt gott och vi gör aldrig det). Alla småkillar gick på bio på eftermiddagen och såg Bamse i tjuvstaden. De var mycket nöjda över att ha varit på bio. Jag, Camilla och Elsa hängde kvar i lägenheten (fördelen med att bo bredvid en biograf) och tog en till kaffe och pratade av oss lite. 

Broder tuck med bad hair day och Elsa

Hela ligan innan filmen

Popcornmys framför Bamse

Annars har det blivit en hel del filmer om kvällarna på sistone. Blir lätt så med bebis hemma. Inte så många filmer att hänga i julgranen, men kan iaf meddela att Blue Jasmine var väldigt välspelad även om jag kanske inte fattade poängen med filmen. Ni kan undvika Thor och White House Down. Så mycket kan jag säga. Det var lite kort om de senaste två dagarna. Helg och vardag kan jag tycka flyter ihop lite när man är hemma. Fast det gör inte så mycket. Imorgon väntar besök på MVC och så lite packning då jag och barnen åker uppåt Sandviken på onsdag.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan