2010-09-07

2010-09-07

Ordförrådet växer

Vissa av dessa ord har han testat på förut, men han har nu vidareutvecklat dem lite i uttalet såsom lampa som tidigare hette Pa.

Djila - bil
Bu - Buss
Bomma - Blomma
Kock - Krock
Pampa - Lampa

Det känns som han förstår det mesta vi säger till honom fastän han inte kan jättemånga ord ännu. Det verkar dock vara lite selektivt med vad han väljer att lyssna på. Som när vi gärna vill att han ska sitta vid matbordet när han är alltför hungrig och trött för att vilja göra någonting alls.

Han kan ha riktiga svackor ibland runt middagstid innan vi lyckas locka i honom lite mat. När maten landat i magen brukar det mesta lösa sig. Så det är liksom prio att han äter innan han tappat humöret. Om det ändå är för sent så brukar det fungera att lägga honom i sin säng i 5 min så får han fundera på om han är hungrig eller inte och varva ner lite. Då brukar det gå att prova med maten igen. Typexemplet var väl idag då han efter utbrott och nedvarvning i säng åt upp hela portionen med korvstroganoff 10 min senare. Men Arvid har mitt försvar. Hans far är likadan när det kommer till mat. Att vi får planera väl att det finns mat tillhands t.ex. under våra resor är minst lika viktigt när det gäller Håkan som när det gäller Arvid. Och nu är jag också där i och med knytet i magen.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan