2010-09-15

2010-09-15

Husangelägenheter

Tänk vi har nu snart bott i huset i 2 år. Tiden går så fort. När vi flyttade in här så gick jag runt med magen i vädret. Lilla Arvid fanns inte ens då. Jag gick och funderade på hur förlossningen skulle bli i detta hus som jag knappt lärt känna. Allt gick ju bra och nu har vi världens finaste kille och trivs jättebra i huset. Jag måste erkänna att det var lite körigt i början med att försöka hitta möbler och göra huset funktionsdugligt samtidigt med omställningen till att vara nybliven förälder. Med handen på hjärtat ska jag inte flytta i nära anslutning till ett nytillskott till familjen igen. Jag har aldrig hört någon som har rekommenderat det heller så måste ligga någonting i det där... Vi har fortfarande en resa kvar med att försöka få det lite mysigare, men jag kan inte direkt anklaga oss för att ligga i på den fronten heller.

I och med att vi nu snart bott här i två år hade vi garantibesiktning av huset idag. Det gick bra och det var inga konstigheter. Vi får se hur måleriet kommer att sluta utvändigt, men de målar inga hela fasader och han besiktningsmannen trodde det skulle bli fulare att måla på färg på de vita partierna. Håller inte riktigt med där, men de ska iaf åtgärda det. En sak mindre ur världen. Nu ska jag fortsätta med att vara sjuk här hemma. Har megahalsont och ont i huvudet. Blir ryggläge på soffan med en kaffe.

2 kommentarer:

Margith sa...

Krya på dig, lillmamsen!
Kramar från Stormamsen

Therese sa...

Ta hand om dig själv ordentligt nu så du kryar på dig (er?) :)
Passa på att lyxa med tidningar och choklad!
Choklad gör ju glada barn :)

Kram
Therese

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan