2010-09-27

2010-09-27

Malte 1 år

I helgen åkte vill till Sandviken/Storvik för att fira lillkusinen Malte som fyllde 1 år den 25:e sept. Vi sov kvar i Storvik och hjälpte till med förberedelserna. Sen kom hela tjocka släkten och kompisar över på smarrig smörgåstårta och tårta som efterrätt. Mycket gott. Endast det bästa är gott nog åt lille Malte när han fyller år. Han smaskade glatt av tårtan. Måste vara skönt att alltid fylla på löningsdagen kom jag på. Stor grattiskram igen Malte! Efter kalaset åkte jag och Håkan in till Gävle och åt middag och såg en film. Det var andra bion som jag och Håkan sett ihop sen Arvid föddes. Det blir inte direkt att vi prioriterar bio när vi väl har barnvakt. Inception hette filmen och vi hade nog väntat oss lite mer utifrån dess recensioner, men den var helt klart sevärd.
Vips så var det söndag och vi passade på att spendera söndagen i Valbo när Håkan väl vaknat till efter sitt nattjobb 24-05 (!). Inga pengar spenderades men båda jag och Håkan har börjat titta ut riktigt varma vinterkängor till vintern. Vi saknade det rejält i vintras och som bekant var det inte direkt plusgrader. Nu ska det shoppas INNAN det blir kallt. Man ska alltid ligga en säsong innan alla andra med shoppingen. Det är mitt nya motto.
1-årskillen!
Smakar tårta för första gången. Mums!

En bil i handen är alltid användbart!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan