2016-02-21

2016-02-21

Flygningen och Våra första dagar - Surin beach

Så är vi äntligen här! I vårt älskade Thailand.
Det var nattflyg direkt till Phuket med Thai den här gången. Flygningen gick helt ok trots allt. Ingen åksjuka i ngn taxi och allt var i tid. Elsa sov dock väldigt knackigt på flyget och jag satt bredvid henne. Hon hade eget säte och hasade ur bältet hela tiden. Tror jag fick lyfta henne tillrätta säkert 40 ggr under natten. Hon skrek varje gång hon hamnade oskönt, men var duktig och somnade om snabbt när jag rättat till henne. Inte mkt sömn för mig med andra ord. Hon får tjocka på sig lite tills nästa gång.
Vi har funnit oss tillrätta på hotellet och vi trivs fint. Tyvärr en bit ned till stranden, men det visste vi. Superfint rum dock. Lugnt vid poolen. Inga ryssar! ;) lite dyrt med maten på hotellet, men vad gör väl det!? Finns massor av ställen nere vid stranden och hittade nog en klar favorit ikväll.
Surin beach är snäppet lugnare än kamala beach på själva stranden dagtid, men har ett par riktiga uteställen kvällstid. Stranden och vattnet är väldigt vackert. Det har poppat upp lite solstolar igen, fastän de är förbjudna. Dock finns det tomma delar av stranden fortfarande. Vi gillar det!
Olle fick feber första riktiga dagen, men verkar må bättre redan. Stackars olle som alltid drabbas.
Gymmet är riktigt fint med utsikt mot poolen. Perfekt att man kan hålla koll på hur det går för resten av familjen. Rev av lite löpning och styrka idag. Skönt! Lite ofrivilligt lite träning på sistone.
Elsa mår fint här i värmen. Hon är dock rädd för vattenbrynet. På stranden eller i havet går bra. Hon äter lite dåligt, men går runt på yoghurt, vitt ris, scrambled eggs och välling just nu. Hon är nöjd och då är vi det med. Det var lite om våra första dagar på Surin!
Incheckade efter en lång flygning. Gött!
Jag och elsa tittar på när killarna lirar boll
Så mycket för den fina solnedgångsbilden! :)
Arvid river av lite matteläxa
Barnrummet på hotellet
Härligt bad på stranden
Elsa och jag softar under parasollet
Våra fina killar spanar på solnedgången

 

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan