2016-02-07

2016-02-07

De aktiva söndagarna

De där söndagarna är just det. Aktiva. Inte för alla dock. Stackars Elsa hamnar lite i kläm återigen. Inte lätt att vara minst i familjen. Lovar att göra Elsa rättvisa när hon blir större. Då får det bli många mamma, dotter aktiviteter. :)

Vi tar välbehövd sovmorgon på helgerna och stoppar i oss en lugn frukost för att omedelbums åka till simskolan vid 10. Där kör Olle plus en förälder simskola och efterföljande badlek, bubbel och bastu. Han ramlar hem igen vid lunch och under tiden har då förälder nummer två oftast fixat ordning hemma och varit ute och lekt lite med de andra barnen. Sedan är det lunch och fri lek ett par timmar. Det är oftast här vi avverkar diverse att göra grejor hemma. Ni vet, plocka, bädda rent, handla, spela spel, göra läxor m.m. Eller som idag då jag satte igång och spackla väggar. Jo vars. Husförsäljning på gång efter semestern.

Sen är det dags för ombyte och innebandyträning för Arvid. Då gymmet ligger ungefär 5 min från hans träning så passar jag på att åka till gymmet under träningen och hinner med ca 1 h kvalitativ träning. Arvids träning håller på i hela 1 h 15 min så hinner ju gott och väl. Toppen på alla vis! Idag hann jag med att mosa armar och mage hela passet plus en ordenlig uppvärmning i roddmaskinen. Jag gillar att ro som uppvärmning och nu har jag rott så mkt att skorna nästan nötts sönder på ovansidan (av banden fötterna spänns fast i). Not good. Finns det anpassade roddarskor? :)

Så vad är då status på alla aktivieterna?

Olle gillar simskolan trots allt och är en riktig kämpe i vattnet. Bentagen tycker jag han behärskar riktigt fint. Idag gav vi oss in på flyta-träsket också. Olle är lite av en livsnjutare och ser fram emot bubbelpoolen och bastun lika mycket som jag gör. Därav blev vi lite senare hem än planerat.

Arvid hade en liten dipp i julas kring innebandyn, men var tillbaka lika snabbt då han gjorde några mål första träningen efter uppehållet. Han har hunnit med sin första innebandyturnering och han var ju bara så underbart duktig! Han kämpade och kämpade. Tränaren trodde inte det var samma kille som på träningarna. Vi kommenterade detta typ samtidigt vilket var lite komiskt. På träningarna har han tidigare varit lite avvaktande under matcherna, men ända sedan turneringen den 23 jan hände det något och nu kommer han sjöblöt tillbaka från sina byten och det lyser i ögonen på honom. Han har nog träffats av innebandy-Amor. Den bästa pilen. :)
Lite nervöst inför första matchen

Uppvärmning :)

Tuna!

Träningen för mig är på topp igen efter de sjukdomar vi avverkat på sistone. Inga skavanker i kroppen och jag kan nöta på i gymmet. Jag är verkligen en riktig gymaddict kom jag fram till här om dagen. Jag tränade mån och tis och jag visste att jag hade svårt att hinna någon träning ons-fre. Abstinensen satte in hårt och jag längtade flera dagar efter ett hårt pass på lördagen. Och njutningen när jag fick åka dit var total! Det kallas nog beroende.

En lite lagom avslappnad pose på gymmet här om veckan. ;)

Innan gymmet och funderar på hur man egentligen tränar med glasögon. Det fick helt enkelt bli utan. Det är värst vad ögonen vänjer sig snabbt vid att ha dem. En suddig träning! :)

Så nu är söndagskvällen här. Barnen är badade. Håkan handlar mat. Jag bloggar. Barnen har fått sina paddor. Tipp topp. Nu ska jag hinna ta den där duschen efter träningen (inte hunnit än) och fokusera på vad veckan har att erbjuda. Det blir dock lite roddigare än vanligt då Håkan har kurs och jag ska till Enköping. Men det ror vi iland det med. Ny vecka på gång. Bring it on!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan