2013-02-25

2013-02-25

-Vad gör du?

Olle var sjuk i fredags. Jag hoppades att det var vattkoppor som äntligen hittat hem till oss då det varit några fall på förskolan, men icke. En vanlig trist förkylning som började med feber. På lördagen var han lite piggare och istället började det charmiga mörkgröna snoret rinna. Nice! Nåväl. Han var på bättringsvägen iaf.

Så helgen blev lugn. Egentligen hade vi planerat först att åka till familjen Karlberg nya hus i Bromma, men sen blev det ändrade planer att vi istället skulle åka till Söderkulla och sen blev det ju inte så heller... Slitna som vi är numera sov vi ganska länge på lördagen och efter frukost åkte jag iväg på ett Zumba-pass. Detta pass var riktigt skoj och jobbigt med. Annars har ju upplevt Zumba som lite mesig träning, men verkar helt klart ha att göra med instruktören. Det enda dåliga var var att det var lång kö till duschen efteråt. Det var en väldans massa pass som slutade samtidigt verkade det som. Helt galet. Verkar ha blivit väldigt poppis vårt gym. Annars var det en lugn lördag hemma (nog för att sådana lördagar kan gå mig på nerverna efter några timmar). Åkte iväg och storhandlade, åt god lasagne, kikade på mello och lite så.

Igår (läs söndag) var vi ute och lekte en del. Fast det är ganska hög gnällfaktor på Olle när han är trött och sliten så det gäller att försöka hålla hans humör uppe. Inte lätt när man är sjuk. Härligt med sol och det blev några åk i pulkabacken och lek i lekparken. Jag bjöd på varm choklad ute i solen, men ingen av killarna verkade gilla det speciellt. Skumt?!

Olle ställde sin första fråga igår. Håkan tappade mjölkförpackningskorken i såsen och Olle kläcker. "Vad gör du?" Haha. Bra tajming Olle.

Jag och Arvid var på simskolan. Alltid lika mysigt. Vi kämpade på med armtagen. Inte så lätt det där. Vi fick även träna på att ta ringar under vattnet. Arvid tycker det fortfarande är lite läskigt att vara under vattnet så vi tog det lite lugnt och doppade bara ansiktet lite snabbt. Vi kommer inte att fortsätta på nästa kurs som börjar direkt efter utan istället träna lite på egen kammare ett tag i vår takt. Både jag och Håkan har ju kort på gymmet där simhallen ligger. Kanske fortsätter vi igen i höst.

Olle myser i soffan varje morgon när jag gör klar Arvid för dagis. Nu är favoriten Bee movie. Söt film!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan