2013-02-12

2013-02-12

Lite om killarna

Olle babblar och babblar nu. Så söt när han verkligen försöker sätta ord på det han tänker. Fröken på dagis sa att han går runt och säger -Pappa har en bil. hela dagarna. Och så har han en sån söt röst så jag tror jag storknar. Snart fyller han två år. Tänk vad tiden sprungit iväg. Vi får se om det blir lite kalas. Något typ av firande blir det så klart, men har bara inte hunnit planera var, hur och när än.

Arvid älskar sin nya avdelning. Det är sån skillnad nu mot från tidigare. De är 15 st fyraåringar och redan första veckan tyckte jag att Arvids språk blev så mycket bättre. Han varierar sina uttryck mer och jag märker att nya uttryck som han inte använt tidigare hittat till honom. Några exempel är -Just ja! och allt är numera super; -Superbra!, -Supersnabb! och -Supertrött!. Det har även blivit mycket polis och tjuv de senaste veckorna och Olle stackarn vill ju inte vara tjuv och bli jagad. Han springer och gömmer sig bakom soffan.

De nya fröknarna är hur bra som helst. Det var till och med fröknar som ville flytta dit dessa fröknar var för att de vill arbeta tillsammans med dem. Ja, det kunde inte vara bättre för honom just nu. De har en massa roliga projekt också och lär sig just nu om kroppen. Det är lite svårt att få ur honom information bara då han är inne i en period då han inte vill berätta om något. Frågar vi t.ex. vad han fått till lunch så säger han på en gång att han inte kommer ihåg utan att tänka efter. Hopplös! Det har ju varit turbulent tidigare på förskolan, men jag måste säga att nya rektorn verkligen gjort ett strålande jobb. Bra personal söker sig dit, lugnet har lagt sig, barnen trivs. Nu går faktiskt skolan med plus för första gången sedan den byggdes (iofs bara 40000 kr men ändå). De ska få en massa iPad minis också på båda avdelningarna. Fast iPaden får de ju även sysselsätta sig med hemma med (efter kl 19 innan läggning). Men det är väl bra för dem som inte har tillgång till dessa hemma.

Sömnmässigt är det nu lite bättre efter den urusla hemkomsten med jetlag och allt. Nu kommer Arvid bara upp vissa nätter och då är det för att han vill gå på toaletten. Det är det ju bra att han gör, så det kan man inte orda om. Olle vaknar varje natt kl 03 och vill sova hos oss. Vi tar över honom och då sover han faktiskt riktigt bra efter det. Det kan man ju inte klaga på egentligen. Nu blir det väl till att försöka få honom att ligga kvar i sin säng för även om han sover bra så sover inte jag så bra med en liten krabat som snurrar runt i sömnen. Ibland vaknar jag av en fot i ansiktet och ibland ligger han på tvären så att man knappt får plats... Nåja, håller det sig såhär ett tag är jag nöjd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt att killarna har det superbra i förskolan!
Kramar
Mormor

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan