2013-02-04

2013-02-04

Helg, simskola, sömn. Lite om allt

Mitt bloggande laggar stort. Nåväl, man får väl vara glad för de små uppdatering man hinner med. Fredagen spenderade jag i Enköping. Tog bilen dit. Sjukt skönt att åka bil till jobbet och inte behöva passa några tider. Lyxigt! Helgen har varit lugn som vanligt. Vi skulle ha träffat vänner i lördags, men det blev inställt pga magsjuka hos dem. Så vi tog en långprommis på förmiddagen till en lekpark i Täby kyrkby. Vi hade lite dålig planering så kom iväg lite sent och därmed lite sent hem till lunch, men annars var det skönt med härlig vinterdag och sol! Annars var det pyssel med pärlor, köra tåg- och bilbanor, plock och mys. Vi avslutade sista avsnitten av SoA. Vad ska vi nu se på när vi får tid över? Jag har även avverkat halva mr Grey version 2 i helgen.

Inte förrän nu känns det som om vi ställt om ordentligt med sömnen. Arvid har sovit till 8 på morgonen. Tyvärr har inte Olle det, men likväl till ca 06.30. Igår ville han inte sova på dagen och sa bara -Inte sova! så fort vi skulle gå upp med honom på övervåningen. I sängen låg han bara och snurrade runt och ropade -Inte sova!. Han var inte alls ledsen och verkade inte trött så tillslut fick han komma upp. Det blev hans första dag helt utan sömn. Han lade sig vid halv åtta och sov till 05.40 utan att vakna. Sen somnade han inte om mer och var trött idag när vi skulle till förskolan. Då sa han istället -Sova! då det var dags att sätta på sig overallen. Typiskt.

Igår var jag och Arvid och shoppade i Täby centrum och jag har piffat till det i sovrummet med lite färg. Tempoväxling tror jag mina kära Åhlensvänner kallar det för. :) Eller hur?! Lillkusin Alfred fick sig även födelsedagspresenter. På eftermiddagen åkte vi på simskolan och vilken skillnad det var den här gången. Arvid var glatt med på allt och var superduktig på att göra bentag liggandes på flytgrodan. Han simmade flera vändor med den över bassängen. Jag går bakom och håller i fötterna och lotsar honom lite hur benen ska röra sig. Fort går det. Rejäla sparkar får han till. Skoj att se att han nu verkar älska simskolan! Efteråt åkte vi rutchkanan, badade bubbel och var in en snabbis i bastun. Mysigt! Olle hade inte en sån aktiv dag igår. Ibland får man lite ångest över sånt, men när han blir lite äldre får han ju gå på simskolan. Nästa helg borde vi alla vara så friska så att vi kan åka allihopa. Olle får bada vid lilla rutchkanan under tiden storebror simmar.

Veckan framöver bjuder förhoppningsvis på lite träning nu när jag är frisk igen. Annars verkar jag ska ta en ny roll i ett projekt på jobbet vilket låter spännande och nästa helg blir det kalas för lilla Alfred. Ett år redan!  Vad fort det går! Kanske hinner vi med en träff med våra nya Vallentuna-vänner snart. Vore skoj!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan