2010-03-07

2010-03-07

SPA-dag och söndagsbrunch

Utnyttjade min fina present från A&G och A passade på att nyttja sin då vi var till Selma City SPA på Clarion Sign. Lyxade med en 75 min ansiktsbehandling. Det var underbart skönt med behandlingen och är jättenöjd med den, men både jag och A var lite missnöjda med själva SPAt. Själva relaxkänslan infann sig inte. Utomhuspoolen på taket får högsta poäng, men saknade bubbelbad och det fanns inte någon bra plats att bara ligga och slappa på. De menar nog att antingen är man i bastun eller i poolen. Vi fick även lite missöden med presentkorten (ena gällde bara i Sunne och där var vi inte idag), men det var ändå en mycket mysig dag. Den efterföljande brunchen på Aquavit gick inte av för hackor utan bjöd på mycket godsaker. Smothisen, miniburgaren, ceasarsalladen, våfflan och efterrättsbordet har etsat sig fast. Blir nog många tuggor i sömnen inatt.

Arvid är en hejare och reser sig numera obehindrat upp från golvet. Han gjorde det tidigare också, men sen han började gå slutade han med det. Nu har han hittat tillbaka till gamla takter igen. Idag har han varit helt underbar och bara skrattat konstant sen jag kom hem. Jag är så kär i honom att jag kan dö.

Sen kan jag önska mer av SL. Deras information s***r rent ut sagt. På förstasidan står att tågen går som planerat, men inget tåg på roslagsbanan kom. Håkan spenderar några min att söka på sidan och hittar tillslut info om att tåget var inställt. Tack för det! Antingen fungerar väl trafiken eller så gör den det inte?! Ett tips till SL: skriv "Vissa inställda avgångar" på förstasidan, men de vill kanske inte att det ska stå så hela tiden... Blev bilen in till stan istället.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan