2009-08-23

2009-08-23

Kobenhavn

Hade det jättemysigt med Anna K i Köpenhamn ons-fre. Vi spontanbokade i tisdags. Här går det undan. Som det ska vara. Inte ofta man är spontan sedan man fick barn. :) Vi gick runt hela Köpenhamn ca 10 varv kändes det som. Var bra mör i benen när jag kom hem. Vi såg massor, shoppade massor och åt och drack massor. Det är väl ungefär vad som hände. Men inte mindre trevligt för det!

Jag lärde mig två nya ord också:
Undskyld - Ursäkta på danska

och

Luremus - På norska. Betyder typ - " Ett till synes helt säkert ligg som ger upphov till att man dissar alla andra villiga tjejer på festen. Men väl i sängen visar det sig att man inte alls får ligga." Haha. Hur fasiken kan man hitta på ett ord för en sådan tjej? Typiskt norrmän.

Och för alla som undrar - jag och Anna hade inte behov av att bruka detta ord under vår vistelse! En kompis till Anna är från Norge och har undervisat henne i alla nödvändiga norska ord.

Vi råkade springa på HC Andersons grav

Jag är glad men vår kypare verkar inte vara det?!

Rödspätta och vitt vin i Nyhavn


Glada töser framför vad som liknar ett träsk

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan