2015-10-29

2015-10-29

Arvid 7 år ♥

Nu var det äntligen Arvids tur att få fylla år. Firande har vi haft helgen mellan barnens båda födelsedagar. Det kommer ett eget inlägg om det. Arvid var knappt medveten om att det var på onsdagen. Han som väntat så länge, var knappt medveten om födelsedagen när den väl kom. Sötnosen. Svårt det här med att fira en dag och faktiskt fylla en annan. Vi uppvaktade honom på hans födelsedag och hans sparkcykel blev uppgraderad (igen). Han har tidigare fått en tvåhjulig som han aldrig fastnat för och han har fortsatt nöta med sina gamla trehjuliga sparkcykel. Dock så har han blivit tyngre än vad den håller för och även för lång. Så nu hittade jag en ny modell från Micro, Micro Maxi och det kändes ju helgjuten för Arvid. Han är supernöjd och dissade den gamla på en gång.

Firandet fortsatte genom att vi åkte på Leos lekland i Arninge. Överlägset det bästa leklandet jag varit på. Jag och killarna åkte. Elsa fick snällt stanna hemma. Hon har varit lite krasslig sedan sin födelsedag och skulle inte orka med så mycket stoj. Vi åt middag där också och maten var faktiskt helt ok. Inte den där micrade lasagnen utan jag åt en god medelhavsburgare med fetaostsallad. Killarna var kvar ända till stängning så klart. Så roligt hade de! Och sista 10 minuterna vågade vår 7-åring även åka rutschkanorna Olle racat i i flera timmar. Sötnosen. Så stolt han blev! ♥

En härlig iakttagelse från leklandet var Arvids utveckling gällande sportandet efter han börjat med innebandyn. Nu bara sprang han in på fotbollsplanen och tog för sig när han såg att det var andra barn som spelade. Han spelade säkert i 45 min och var sjöblöt när han kom ut. Så roligt han hade! Detta hade inte inträffat tidigare.

Arvid var supernöjd över födelsedagen!






Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan