2015-10-16

2015-10-16

Kris och panik! :)

Alltså, det är galenskap i livet just nu. Därav ännu lugnare än vanligt på den här bloggen. Vi var på uppstartsmöte med JM med nya huset. Det blev lite chockartat måste jag medge. Positiva och negativa nyheter. Först till de positiva. Vårt hus blir färdigt först på hela gatan! Jippie! Beräknat tillträde någon vecka in i augusti. Perfekt på alla sätt. Vi kan sälja i god tid innan amorteringskraven träder in (1 maj) och utan att det blir väldigt långt för köparna till inträde. Det är möjligt att planera semestern utifrån tillträde, flytt m.m. Nu kommer vi nog inte flytta in omedelbart, då vi kommer att behöva iordningställa en hel del innan såsom garderober, förråd och så.

Och så då till det negativa. Inflytt först av alla innebär att alla inredningsval ska vara klara först av alla. 26 okt fick vi som datum (!). Vi som inte ens hade börjat när mötet var, den 7 okt! Hjälp och panik! Lyckades förhala det till 2 nov. Så nu drömmer jag om eluttag, skåpluckor, möblering av badrum och kakel. Hinner inte träna och äta. Har gått ner 2 kg. Invägningen på nästa PT kommer att gå som en dans iaf. Tveksamt om muskelmassan har ökat dock. Haha. Ett pass den här veckan än så länge. Musklerna skriker kris! Vilka I-landsproblem jag lever med. Jag vet. Det står jag för.

Här kommer en liten inspo bild för färgerna i köket (som jag tänker just idag. Imorgon kan det vara annorlunda). Därav en hårdvaxad valnötskiva även i detta hus, vita släta matta luckor, vitt blankt kakel i tegelsättning, med ljus fog. Lite växter och korgar och detaljer i svart. Jag har en fin vän som älskar att bolla inredning. Hur glad är inte jag för det?!

Foto: Daniella Witte

Vi har två små filurer som fyller år här hemma med. Så mitt i allt detta ska vi fira dem så klart. Blir skoj att samla hela släkten och familjen. Var längesen vi träffade min sida av familjen. Arvids kalas tar vi tillsammans med en klasskompis senare i nov.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan