2011-04-07

2011-04-07

Stormvarning

Olle och jag var till BVC idag för mätning och vägning. Vi fick dispens igen och behöver inte komma tillbaka förrän läkarbesöket om nästan 3 veckor. Kan förstå det när nu vår lilla vän väger 5070 g och har växt 3 cm från förra besöket. Han är nu 57 cm lång. Majlis mätte om 3 ggr för hon tyckte att det verkade så långt. Så fick ytterlige bekräftelse idag att amningen verkligen ger effekt.

Olle är fortfarande lite orolig om kvällarna och det är svårt att få honom att somna. Köpte även jag minifom idag precis som kusin Sofia fått göra till sin Oscar. Kanske är det lite magont som gör honom orolig om kvällarna. Just nu är det nästan lite komiskt för den av mig och Håkan som fått honom att somna i knät om kvällarna vågar knappt röra sig ur TV-soffan för att han inte ska vakna igen för då får man börja om med insomningsritualen igen. Den går ut på att antingen amma tills han somnar eller om han absolut inte vill amma, gå runt och vagga honom till han knoppar in. Det var under månad två av Arvids liv som vi höll på och det är ju den månaden vi är mitt uppe i nu med Olle. Inte så många dagar kvar nu innan Olle är två månader så jag ser ljuset i tunneln. Måste tillägga att vi har underbart mysiga stunder hela dagarna och då fyrar han av sina söta leenden titt som tätt. Han är trots allt en jättesnäll bebis lillebror.

Annars är det storm här hemma idag och en stor takplåt är på väg av bostadsrätthusets tak här bredvid. Jag är lite nervös över den. Håll i hatten!

Arvid gillar när Olle ligger bredvid honom i sängen. De är så söta ihop!

1 kommentar:

johanna sa...

Söta! Ser fram emot att träffa er :)

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan