2011-04-29

2011-04-29

Arvid - polisen

Det är så skoj att följa Arvids utveckling numera. Allt går raketfort och man snappar upp små ändringar varje dag. Man kan tala ganska långa meningar till honom och han lyssnar och förstår vad jag säger. Han har även blivit en liten polis här på gatan. Jag talar t.ex. om för honom att han inte får gå balansgång på muren för att han kan ramla ner. Han lyssnar så klart inte på mig, men när hans kompisar gör samma sak talar han minsann om för dem att -Inte gå på muren. Du kan ramla ner! eller -Gå på sidan. Akta bilen!

När han är på dåligt humör så låter han inte Olle ha musiken på i sitt gym utan stänger av den. När han är på bra humör lägger han sig istället bredvid Olle och håller honom i handen.

Sista dagarna har han visat lite tendenser att utmana mig lite när jag sitter och ammar och testar vad han kan göra då jag inte kan göra ngt. Har faktiskt avbrutit amningen och sagt till honom på skarpen så att han inte tror att han helt plötsligt har befogenheter han absolut inte har.

Han har lärt sig vad tjej och kille är. Och vet vad alla i familjen är av för sort. Vi brukar skämta och säga att pappa är tjej och mamma är kille och då skrattar han jättemycket. Han är en liten godbit.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan