2009-07-02

2009-07-02

Sommarlunk

Dagarna springer förbi i värmen. Idag hade vi över 30 grader. Åkte till Huddinge, närmare bestämt i Stuvsta, och hälsade på min kollega Lotten och hennes Sebastian. Vi lekte på deras baksida och promenerade lite. Mycket mysigt!
Idag ser jag en granne springandes med en yxa på sin baksida. Tänkte att nu är det fara och färde. Nä då var det en orm där som han slog ihjäl. Stackars ormen. Jag frågade om det var en huggorm, men han sa att det inte visste vad det var. Brukar typiskt vara en snok när ormen är okänd. Märks att vi bor nära skogen. I och för sig gillar inte jag heller att ha ormar på baksidan, men vi kunde väl ha flyttat den istället.
Det är tomt här hemma idag. Syster har åkt hem och Håkan är ute och åker verstingbåt med grundaren av hans företag. Vissa har det bra! Jag ska lyxa och läsa en god bok ikväll. En deckare av Michael Connolly (en av min och brors favoritförfattare) hör sommaren till.
Moster på besök
(Arvid sätter blivande lillkusinen på plats)

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan