2008-08-08

2008-08-08

Det är någon där inne

Helt plötsligt en dag kände jag mig yr. Skum känsla att helt plötsligt vicka omkull när jag ska knyta skorna. hehe. Som tur var höll det bara i sig i två dagar. Det var då jag verkligen förstod. Att det trots allt är ngn där inne i magen. Fast ngn väldigt liten än så länge.

Mycket riktigt så visade ju graviditetstestet positivt. Det var nu ganska exakt 5 månader sedan. Den första tiden efter testet gick så enormt långsamt. Jag ville inte berätta för någon för snabbt pga risken för missfall. Varenda samtal man hade med någon kom man på sig med att vara nära och berätta. Kunde inte hålla det hemligt så länge dock. Ville så gärna dela med oss. Våra familjer fick så klart veta ganska omgående och de närmsta vännerna.

I början kändes allt så osäkert. Var man verkligen gravid? Jag vet att testet sa så, men ingenting syntes ju och jag mådde ju så bra. v 12 hos barnmorskan fick vi dock beviset. Den lilla bebisens hjärtslag registrerades till 160 slag/minuten. En pigg liten rackare. :) En mycket bra barnmorskemottagning för övrigt. Kan varmt rekommendera Barnmorskorna Västermalm.

Vilken lättnad det var när de 12 veckorna hade gått. Var liksom läge att släppa nyheten på jobbet när vi skulle åka till Italien på weekendresa... Ofödda bebisar tycker inte om vin, opastöriserade ostar eller parmaskinka tyvärr.

Sen var det en enda lång väntan igen tills vi skulle få gå på ultraljud. Den 10 juni var det dags. Vi hade bestämt oss för att inte kolla könet. Barnet hade alla de rätta kroppsdelarna och på rätt ställe. :) Man såg på en gång att det är en liten skönhet som kommer ut. Måste brås på mig. Vi fick även datumet spikat till den 6 nov. 5 nov hade vi trott så det var enligt plan så här långt.

Idag är jag gravid i v27 och v28 börjar imorgon (magen har växt betydligt mer än fotot visar. Det är från v22). Tiden bara flyger förbi numera. Bebisen ska väga 1 kilo nu. Jag har gått upp 6 kilo. Den matematiken går inte riktigt ihop... Den för då ett fasligt liv där inne så lille bebisens energi är det då inget fel på. Nu har den 3 mån på sig att göra sig flygfärdig.
Spännande och härligt det ska bli att bli mamma!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan