2016-08-09

2016-08-09

Semesterlunk och hemförflyttning

En härlig sommar har nästan kommit till sin ända. Idag kändes det i alla fall som att hösten gjort intåg. Kallt och blåsigt här i Vallentuna. Till skillnad från sommaren som ju varit helt underbar i vårt fall. Känns som om solen vandrat med oss genom Sverige. För det är just i sverige vi hängt i sommar. Det har gått över förväntan måste jag säga. Man vet ju aldrig när schemat inte är fullbokat och vad vädret tänker erbjuda. Nu måste jag dock medge att jag börjar vandra lite på väggarna här hemma. Vi har varit hemma några dagar för länge utan aktivitet känner jag. Men egentligen, vad gör väl det. Vi har ju ett underbart nytt hus snart! Och semester har vi ju verkligen haft. Det blir nog två hela månader innan jag är tillbaka på jobbet igen. Flytten kallar först innan jobbkläderna åker på igen. Undrar hur man gör. Och vad har jag för inloggning på datorn? ;)

Så istället för att åka till Parken Zoo skjuter vi på det till en lite somrigare dag. Hoppas att någon sådan fler kommer innan hösten verkligen gör intåg. Dagen spenderas istället till att hänga hemma och packa lite till. Badhuset väntar i eftermiddag och Arvids första fotbollsträning för höstterminen går av stapeln ikväll. Med packning avses ju att packa HELA huset. Vi får vårt hus på torsdag och vi har väl omedvetet gått och väntat hela sommaren på just datumet den 11 aug. Det är ju dock lite klurigt att packa när vi samtidigt bor här och är hemma mycket. Vet inte hur många gånger barnen måste ha det jag precis packat ned! Morr. Men på torsdag avvecklar vi barnen och då drar det stora flyttprojektet igång. Är så taggad!


Här är några bilder från sommardagar på hemmafronten! Bland annat har vi testat ett nytt bad i Åkersberga, Solbrännan. Tummen upp!











Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan