2016-03-30

2016-03-30

5-årskontroll för Olle

Våra liv springer på! Jag har varit med mig våra två minsta till Olles 5-årskontroll. Det är galet värre att vara med två barn där. Elsa kastade bollar och kröp runt. Modellen högljudd tjej. Stackars Olle skulle försöka koncentrera sig på uppgifterna han ställdes inför. han fick svara på en massa frågor och som jag tolkade testade hans språkförståelse. Det gick bra trots alla distraktionsmoment. Han fick godkänt helt klart.

MPR-sprutan gick utan problem. Plåstret var fint tyckte han och var nöjd över att sprutan inte gjorde ont alls. Synen var tipp topp även den. Jag blir avundsjuk nu när mina ögon blivit sämre med åren. :)

En liten gubbe fick han rita tillsammans med att skriva sitt namn. Han fick för sig att rita världens minsta och då förstår ni att den var liten. :)

Och lång är han också. En kurva över normalt fortfarande, 116,5 cm lång. Tror han vägde 21,5 kg om jag kommer ihåg rätt. Så han är helt klart modellen större än vad Arvid var vid samma ålder. Olle har ju samma skostorlek som Arvid vilket är helt klart opraktiskt med tanke på möjligheten att ärva skor. Men med stora fötter står man stadigt på jorden!

Jag lyckades lura upp Elsa på vågen i min famn. Det var en bedrift kan jag meddela. 13.1 kg oc
h 90,5 cm (tror jag då hon inte ville bli mätt). Det var typ ett år sedan vi vägde henne. Stackarn. Så är det med nr 3. Så hennes kurva ser också bra ut även om den istället är en kurva under normala. Men hon följer sin kurva jättefint. Det är det viktiga.

Så summa summarum var allt fint med vår Olle även denna gång.


Olle är mycket nöjd med sin röda tunga nu på resan. Inget färgämne i den där fantan iaf. Haha.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan