2011-08-01

2011-08-01

Sandviken i dagarna 4

Efter Furuvik på fredagen bar det av till mormor och Stefan för middag. Vi hann träffa Stefan litegrann innan han drog till fjällen för fiske på natten. Vi fick smarrigt grillat och det var väldigt gott efter en dag full av aktiviteter. Vi somnade tidigt allihopa. Arvid sov i mammas säng alla nätterna och vaknade inte en enda gång. Olle fick göra premiär i resesäng och sov helt ok där tills napparna inte dög längre. På lördagen åkte vi hem till kära Therese och träffade även Annika och Sanna som båda tog med sina barn. Det var en jätttemysig dag och jag hinner träffa dem alltför sällan. Olle och Arvid fick finfina presenter. Tack snälla! De ska styra kosan mot Vallentuna snart så då får vi tillfälle att ses lite mera. Det är alltid lite körigt när man är hemma en helg då och då. Pappas höft var tyvärr väldigt dålig så vi fick träffa honom på söndagen istället för lördagen. Skönt att han får operera sig snart. På lördagskvällen blev det middag och mys i Vallhov med mormor. När jag vaknade i söndags mådde jag jättekonstigt och värre blev det. Var riktigt risig när vi åkte till Catrine och Martin för lunch. Fick lägga mig på soffan. Med alvedon blev det bättre. Kändes ungefär som influensan minus halsont. Trist som attan, men goda burgare var det allt! Pappa bjöd oss på fika på Hedåsen i härligt varm eftermiddagssol. Här har man inte varit sedan tonåren. Då hängde alla på stranden hela somrarna. Håkan blev frälst över den fina stranden. Vädret gjorde det inte sämre. Hit blir det fler besök när vi är i Sandviken framöver. Tack för en trevlig eftermiddag! Tyvärr blev det ryggläge för mig när vi kom tillbaka till Vallhov och mormor och Håkan fick styra upp med småkillarna. Innan vi på måndagen begav oss hemåt, efter en härlig vecka med nära och kära, hjälpte jag mormor att kolla ut lite nya utemöbler till framsidan. Resan hem gick toppen som vanligt och jag älskar bilresor för då sover båda killarna och jag kan också knoppa in fast det är mitt på dagen. I like! Det är nog bara mammor som orkar skriva om att de fått sova.
Moster med Olle
Nya mål på fotbollsplanen bakom mormor lockade till spel
Olle och Stefan
Fina Stella hemma hos Therese
Noel sjunger tillsammans med Stella och Arvid
Tette och Pelles nya fina hus
Annika och Noel
Härliga härliga sol!
Arvid vattnar blommorna
Olle och mamma
Pippin fick majskrokar
Olle och mormor
Lunch hos Catrine och Martin
På Hedåsen
Morfar och Olle

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan