2011-08-05

2011-08-05

En sliten mamma

Sen vi kommit hem från semestern har det varit en hel del bök och stök om nätterna. Arvid har varit vaken mellan 3 och 4 i stort sett varje natt. Jag tror han drömmer en del samt börjar bli mörkrädd och har svårt att somna om när han vaknar. Jag som sover lätt som en fjäder numera hör honom innan han ens överväger att lämna sängen och tassa över till oss. Det är bara att gå tillbaka med honom och få honom att somna i sin säng för annars sover jag ännu sämre. När Arvid väl somnat så börjar Olles oroliga del av natten och nappen måste stoppas i några ggr innan han hamnar bredvid mig i sängen. Sen brukar det vara lugnt mellan halv sex och sju på morgonen, men man är bra sliten efter 4 nätter av bök. Nu hoppas vi att det är slut med det och att jag får sova lite. Håkan sover så hårt om nätterna så han märker knappt av ngt. Så han får går upp och ta barnen på morgonen så får jag sova ngn timme till. Frukost brukar därmed inte intas förrän runt kl 10 här hemma. Jag hoppas verkligen att allas nattrutiner blivit bättre tills Håkan börjar jobba annars vågar jag inte tänka på hur mina dagar kommer att vara med de två små här hemma. Vi håller tummarna.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan