2014-12-16

2014-12-16

Middagsdate på Brillo

Efter torsdagens kväll på stan sadlade jag om inför fredagens date med mr på stan. Busy times. Våra fina vänner var barnvakter hemma hos oss. Jag tror bestämt att det var när Elsa var i magen vi var ute tillsammans sist. Så det var dags! Vi firade Håkan som ju fyller år i helgen. Så vi väntade in anländande familj. Vi hade ordnat så att de förutom att ta hand om våra barn även fick laga sin egen taccomiddag. Haha. Vilken service vi bjuder på. Våra barn är gamla kompisar från förskolan/gatan så det var ju inga problem. Elsa skötte sig fint med. Nu vill de också ha en bebis. Elsa har den effekten på de flesta. :)

Jag och Håkan åkte in till stan och kollade lite snabbt i ett par affärer innan vi tog fördrink på Jamie´s (renoverade hotellbaren på Anglais). Härligt att komma ut lite även om det ju blir lite intensiv kvalitetstid. In and out liksom. Inte mindre trevligt för det dock.

Vi gick sedan över gatan till Taverna Brillo. Jag ville så gärna testa något nytt så spontanbokade det. Först hade jag Farang i åtanke då jag vet att Håkan skulle älska det, men det var så klart fullbokat. Vi njöt av gott italienskt. Håkan av en pasta och jag av kött och potatis/blomkålsgratäng. Vi njöt även av en sjukt GOD tiramisu. Jag gillar Brillos miljö med många minglande människor och lite högljudda ljudnivå. En tanke är att restaurangen kanske passar bättre för en AW än en romantisk middag dock. Vi avrundade efter middagen framåt 22 och tuffade hemåt Vallentuna efter en mycket mysig kväll på tu man hand. Tack snälla för hjälpen med barnvakten! Guld värt verkligen.




Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan