2014-10-28

2014-10-28

Arvid 6 år

Nu är vår största kille 6 år! Stort grattis älskade Arvid! Vad hände och när hände det?! 6 år har verkligen sprungit iväg. Han går i förskoleklass. Är världens snällaste. Kan skriva och räkna. Han har börjat intressera sig för att läsa böcker på egen hand och det lyser i hans ögon när han avslutat en mening. Lyckan i att förstå! Han älskar att cykla och det blir ju några kilometer varje dag i och med att han cyklar till skolan. Han börjar testa på off road och cyklar ner på stigar längs med cykelvägen. Annars är han rätt försiktig och avvaktande av sig vår fining.

Vi började dagen med att fira med sång på soffan. Arvid hann så klart vakna långt innan oss så vi försökte smyga med paketen inne på hans rum för att ta oss ut till honom i soffan. Nyfiken som han är kunde han ju inte låta oss vara i fred där inne. :)

Han fick pysselbok, kortspel, resväska till Thailandsresan, biljetter till Monster Jam, Plus Plus byggbitar och en del kläder.  







Dagen till ära firade vi på nya Leos lekland i Arninge. Hur stort som helst och fräscht. Fastän det var höstlov upplevde jag inte alls att det var mycket folk. Vi var där från 10-13 ca. Vissa saker var lite för läskiga för min 3,5 åring och 6-åring, men det innebär ju att det fungerar fint att gå dit även när de är lite större. De lekte så de var alldeles svettiga i tre hela timmar. Favoriterna var väl att skjuta bollar med gevären för Olle och att åka gummiringarna för Arvid. Riktigt skoj hade de! Jag hängde på så gott jag kunde och var svettig även jag. En mysig dag med mina två killar.













Vi lunchade i leklandets cafeteria och ett stort plus för den smidiga hanteringen kring beställning och leverans av mat. Pannkakorna fick tummen upp av killarna. Lejonet Leo kom och hälsade på två gånger under tiden vi var där. Som vanligt är mina killar för fega för att kramas med stora mjuka djur. Får se om det ändras efter två veckor med Lollo & Bernie... Allt var genomtänkt och till och med toaletterna var det, som hade matchande djur på toalettdörren som djurläte inne på toaletten. Tummen upp för Leos!



Några citat från Arvid:
-Jag tycker inte det är roligt att fylla år mamma! (Jag som mamma blir så klart väldigt orolig över en sådan kommentar inför alla stundande kalas) Han fortsätter: -Då måste jag vänta ett helt år på att fylla år igen ju... (Puh, behövde inte oroa mig!) .

-Vad händer när alla tänder har ramlat ut? Då har man ju inga kvar.

-Hur stort är rymden?

Jag: -Vill du bli astronaut när du blir stor?
Arvid: -Nej, jag vill jobba i bilaffär. I rymden kan man inte andas.

Det blev en riktigt fin dag och Arvid var supernöjd med födelsedagen. Den hamnar ju mitt emellan alla kalas då nästa kalas väntar nu på söndag. Sen lägger sig lugnet över vårt hem igen för ett tag.


Annons i veckans Mitt i Vallentuna.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan