2012-08-27

2012-08-27

One of those mornings...

Nu börjar den verkliga utmaningen. Vi har precis inlett vårt nya liv i lämna- och hämtaträsket. Lite skönt är det med rutiner, men tyvärr har vi inte landat med Olles sovning än och han vaknade 5 ggr inatt kryddat med att Arvid vaknade en gång. Vi har gjort upp så att den som lämnar på morgonen tar Olle på natten. Lika bra det så att vi inte behöver lämna över ansvaret under morgonen. Så en dålig natt kryddat med en 30-årsskiva som slutade kl 03 för min del i lördags (tiden gick väldigt fort på dansgolvet) gör att jag återigen går runt rödögd. Har väl iofs mig själv att skylla. Pigg får man vara i nästa liv intalar jag mig!

Idag var allstå min första dag för lämning. Den kunde ha varit bättre och mysigare. Ska jobba på det till nästa gång. Olle var inte så glad på morgonen och lät mig inte duscha. Efter att tillslut fått honom att sitta framför TVn och tagit mig en snabbdusch klart försenad vaknade Arvid. Det var genomblött i sängen... Så fick duscha av honom och städa ur hans säng = jag blev ännu senare. Sedan regnade det och jag hittade inte regnskyddet till vagnen = jag blev ännu senare. När vi väl landade på dagis lite småblöt och stressad så var Olle jätteledsen och mammahjärtat gjorde jätteont när han var helt förtvivlad. Typiskt att det gått så bra att lämna för Håkan och så blir det så här för mig. Nu ska jag peppa inför nästa lämning och jag ska vara ute i SÅ god tid. Allting ska gå klanderfritt och allt kommer att vara supermysigt. Och min minsta älskling ska vara jätteglad. Hoppas jag iaf. För det är inte så roligt att de ska vara ledsna de små... Så håll tummarna för mig på onsdag!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan